czwartek, 31 stycznia 2013

Finał konkursu fotograficznego i plebiscytu galerii handlowych IV edycji „Świeć Się z ENERGĄ”

Blisko 5 tysięcy zdjęć w konkursie na najpiękniejsze świąteczne iluminacje i ponad 100 tysięcy fanów akcji na Facebooku - to efekty IV edycji „Świeć Się z ENERGĄ”. W kończącej się dzisiaj corocznej zabawie Grupy ENERGA wybrano zwycięzców konkursu fotograficznego oraz najpiękniej oświetloną galerię handlową. Zdaniem jurynajokazalej udekorowanym centrum okazała się „Galeria Krakowska”, zaś w głosowaniu internautów wygrało „Gemini Park” z Bielska-Białej. Czwarta edycja akcji „Świeć Się z ENERGĄ” to obok zwycięskiego dla Bielska-Białej plebiscytu miast na najpiękniejsze iluminacje świąteczne, także zakończony 31 stycznia br. konkurs fotograficzny i plebiscyt galerii handlowych. Polskie domy, ogrody i miasta w czasie świąt świecą się pięknie – nie tylko na zdjęciach!

Tysiące zdjęć przesłanych do tegorocznego konkursu fotograficznego, na których uwieczniono niepowtarzalny klimat świąt, udowadniają, że w ten wyjątkowy czas polskie domy, ogrody i miasta zyskują wyjątkowy blask. Jury konkursu „Świeć Się”, któremu przewodniczyła znana fotografka - Lidia Popiel, nie miało łatwego zadania, gdyż musiało dokonać wyboru spośród4.899 prac ponad 1.500 autorów, którzy od początku grudnia 2012 r. do 13 stycznia br. przesyłali swoje zdjęcia na www.SwiecSie.pl.

 - Głównym, decydującym czynnikiem w procesie wyłonienia zwycięzcy konkursu było wykorzystanie świetlnych elementów w kompozycji obrazu. Świąteczne dekoracje są w dużej mierze wyrazem twórczej ekspresji, a sposób, w jaki są fotografowane, wydobywa i przekazuje dalej ich właściwości – mówi Lidia Popiel. Oryginalny punkt widzenia, specyfika tonacji, dynamika obrazu składają się na kompozycję, która była brana pod uwagę w końcowym wyborze. Istotnym kryterium było również wykorzystanie technicznej sprawności - dodaje jurorka.

Zwycięzcy konkursu fotograficznego „Świeć Się z ENERGĄ”:

Kategoria "Mój Dom" (zdjęcia choinek, przyozdobionych świątecznie ogrodów, domów czy balkonów)

I miejsce – Klaudia Tarnowska

II miejsce – Monika Myrcha

III miejsce – Kacper Łukaszczyk

Kategoria "Moje Miasto" (fotografie iluminacji miejskich placów, choinek, deptaków, ulic)

I miejsce – Krzysztof Grecko  (starówka w Słupsku)

II miejsce – Andrzej Chrystyniak (malowniczy rynek Torunia)

III miejsce – Łukasz Stecki (świąteczny jarmark przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie)

Łącznie nagrodzono i wyróżniono autorów 50 najciekawszych i najlepszych fotografii choinki, świątecznie przystrojonego mieszkania, domu, ogrodu, czy iluminacji miejskich. Zwycięzcy otrzymali atrakcyjne nagrody m.in. iPhone 5, 46-calowy smart TV 3D, iPad 16 GB, egzotyczną wycieczkę, kino domowe, lustrzankę cyfrową Nikon D3100 wraz z osprzętem oraz kilkadziesiąt innych nagród. W konkursie dodatkowo nagrodzone zostały 2 prace, które zdobyły najwięcej głosów internautów.

„Świeć Się Galerio” - które centrum handlowe świeciło najpiękniej na święta?

Sklepy, centra i galerie handlowe to przestrzeń miejska, która co roku w okresie zimowym jest spektakularnie dekorowana. Dlatego po raz pierwszy konkurs iluminacji świątecznych uzupełniono o kategorię "Świeć Się,Galerio". Jury plebiscytu, spośród fotografii nadesłanych przez właścicieli  galerii, wybrało najciekawsze zdjęcia. Najpiękniej oświetlonym centrum okazała się „Galeria Krakowska”, pokonując 18 zgłoszonych do konkursu rywali z całej Polski. Wśród wyróżnionych znalazły się także: Focus Mall Bydgoszcz, Focus Mall Zielona Góra oraz Galeria Handlowa Madison z Gdańska. Natomiast w głosowaniu internautów zwyciężyła galeria Gemini Park z Bielska-Białej.

Bielsko-Biała z tytułem „świetlnej stolicy Polski”, ponad 100 tys. fanów akcji

„Świeć Się z ENERGĄ” to organizowana od 3 lat z inicjatywy Grupy ENERGA doroczna zabawa świąteczna, na którą składają się konkursy 
i plebiscyty, w których nagradzane są najpiękniejsze świąteczne iluminacje. Tegoroczny Plebiscyt Miast i tytuł „świetlnej stolicy Polski” wygrało Bielsko-Biała, zdobywając 23.000 spośród 90.000 głosów oddanych przez uczestników zabawy.

Akcja cieszy się co roku dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem tysięcy Polaków. Facebookowy profil „Świeć Się” zgromadził już ponad 100 tysięcy fanów. Nagrodę CSR (energooszczędny sprzęt na wybrany przez zwycięzcę zabawy cel społeczny) w plebiscycie ufundowała spółka ENERGA Oświetlenie. Patronem kategorii "Świeć Się Galerio" - jest Polska Rada Centrów Handlowych. Partnerem medialnymi akcji jest portal gazeta.pl.

0 komentarze:

Prześlij komentarz