wtorek, 23 października 2007

Sony A700

 

Poznajemy nowy wymiar fotografowania, czyli sony wypuściło nową lustrzankę. Pierwszy raz zobaczyłem ten aparat i dostrzegłem w nim tylko kwadratową puszkę z nowym rozmieszczeniem przycisków. Pierwsze co mi przyszło na myśl „znów to samo”, myśląc to przypomniałem sobie jak wyszedł na rynek nowy aparat f828 następca f717. Moim zdaniem, i nie tylko moim 828 był na siłę ulepszonym 717 i okazał się lekkim nie wypałem. W A700 pomyślałem o tym samym, czy przypadkiem nie został wypuszczony A100 na siłę ulepszony?

 

 

 

 
Moje podejrzenia okazały się błędne, A700 zawiera mnóstwo innowacji oraz wdrożeń która wpływają na jakość zdjęć

No ale od początku A700 w zestawach jest sprzedawana z nowymi obiektywami pozostał tylko jeden ekwiwalent z A100 18-70mm  reszta obiektywów to 16mm i 105mm oraz 16-80mm. Odpadł obiektyw 18-200mm. Cóż obiektywy nadal zaczynają się od 3,5 nawet A700Z z obiektywem oznaczony Carl-Zeiss Vario-Sonnar T* zaczyna się od 3,5 a kończy na 4,5. Jak wiadomo kompakty sony oznaczone tą firmą mają dużej jasności szkła. Dlatego osoby przesiadające się z kompakta sony na lustrzankę będą lekko zawiedzione tymi parametrami. Ale na szczęście zawsze pozostaje allegro i dokupienie obiektywu od minolty. Ostatnio natknąłem się na jakiś wynalazek do sony o parametrach 50mm i jasności 1,4 za cene 3.000zł niestety nie zdążyłem w pośpiechu doczytać marki obiektywu ale z takim obiektywem portretówki będą naprawdę ładne.

Co nowego możemy znaleźć w A700? A jest kilka wlepek na kartoniku od aparatu które odróżniają A100 od A700. Sony podaje następujące innowacje.

- nowy rodzaj matrycy Sony Exmor CMOS. Z tego co mi się o uszy obiło sony otworzyło kolejną fabrykę produkująca nowy rodzaj matryc do swojego sprzętu. Nowa matryca ma 12,24 megapiksela, podwójną redukcją zakłóceń. Może to nikomu nie mówi nic ale matryce CMOS charakteryzują się lepszym odwzorowaniem obrazu fotografowanego niż CCD. Ostatnio pracowałem na nowych kamerach sony z HDD. Niby modele te same tylko pierwsza była z przetwornikiem CDD druga z CMOS no i musze przyznać ze z CMOS obraz jest o wiele bardziej efektowny i czytelny niż CDD i charakteryzował się mniejszym szumieniem przy małym oświetleniu, zobaczymy jak to się będzie miało w aparatach.

- Procesor BIONZ Zastosowany już w A100, Szybko i wydajnie rejestruje obraz z ujęciach seryjnych 3x10megapikseli w sekundzie. No oczywiście układ ten pozwala na ciągłość zdjęć aż do zapchania karty pamięci.

- „nowy szybki i dokładny 11 punktowy fokus” brzmi obiecująco A100 jednak czasem się miesza w ostrości. Jestem ciekaw jak wygląda obraz w celowniku aparatu, bo w A100 ciągle miałem nieodparte uczucie ze obraz wyjdzie nie ostry. Pozostawało na odczuciu bo fotki czy z AF czy MF wychodziły tak samo.

-Wyjście HDMI. Fajna sprawa zwłaszcza gdy się ogląda fotki na 42’’ plazmie.

-3.0’’ ekran LCD – fajnie kolejny etap prześmigiwania konkurencji tu akurat z korzyścią dla klienta. Technika Xtra Fine o rozdzielczości 921tys punktów pokazuje obraz bardziej odpowiadający rejestrowanemu. O ile mnie pamięć nie myli LCD w A100 było nieco ciemniejsze i bardziej czerwone niż w komputerze. Wiele razy zostawiłem zdjęcie na LCD mówiąc „a za ciemne i za czerwone ale może coś z tego będzie” a w domu okazywało się że na wszystkich monitorach zdjęcie było całkiem ładne

- „Współpraca z całą gamą obiektywów Sony i Carl Zeiss z mocowaniem α oraz z obiektywami Konica Minolta” strach pomyśleć co by było gdyby teraz sony wpadło na genialny pomysł opracowania nowych własnych rozwiązań mocowania obiektywów. Tak tez się stało z stopką Od lampy błyskowej która jest inaczej zbudowana niż do tej pory to robiono. W A100 znajmy musiał zainwestować w oryginalna lampę Sony. Cóż wydatek 700zł ale efekt ładny  

- nowy Super SteadyShot czyli innymi słowy redukcja drgań w korpusie aparatu.

- najważniejsze nowa obudowa Magnezowa z kompletem uszczelnienia chroniąca aparat przed wilgocią i kurzem oraz nowa dwu elementowa ochrona przetwornika obrazu przed kurzem

Dorzucam wypis danych technicznych ze strony producenta

  Mocowanie obiektywu

Mocowanie Sony α

TAK

Zgodność z mocowaniem bagnetowym typu A firm Minolta i Konica Minolta

TAK

  Współpraca z obiektywami

Wszystkie typy obiektywów Sony α

TAK

Obiektywy Minolta i Konica Minolta α / MAXXUM / DYNAX

TAK

  Przetwornik obrazu

Typ przetwornika obrazu

CMOS EXMOR

Filtr barw przetwornika obrazu

R, G, B, Primary color

Wymiary (mm)

23,5 x 15,6 mm (rozmiar APS-C)

  Kamera

Całkowita liczba pikseli w przetworniku obrazu (megapikseli)

13,03

Efektywna liczba pikseli (w megapikselach)

12,24

Przetwornik A/C (liczba bitów)

12

Automatyczny balans bieli

TAK

Balans bieli: zaprogramowane ustawienia

Światło dzienne, Cień, Chmury, Wolfram, Świetlówki, Lampa błyskowa

Balans bieli: ustawienie użytkownika

TAK

Balans bieli: rodzaje temperatury barw

2500 – 9900 K z 19-stopniową korektą purpura / zieleń

Bracketing balansu bieli

3 klatki, 2 poziomy do wyboru

Regulacja czułości ISO

Odpowiednik ISO100 – 3200, wartości ISO do ISO6400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO

  Stabilizator obrazu Super SteadyShot

System: mechanizm CCD Shift

TAK

Skala Super SteadyShot (w wizjerze)

TAK

Ostrzeżenie o drganiach aparatu (w wizjerze)

TAK

Możliwości stabilizatora Super SteadyShot

Wydłużenie czasu otwarcia migawki o 2,5 – 4 EV (zależnie od warunków wykonywania zdjęć i używanego obiektywu)

Zgodność ze stabilizatorem obrazu Super SteadyShot

Wszystkie obiektywy Sony α i obiektywy z mocowaniem bagnetowym typu A firm Minolta i Konica Minolta

  Ochrona przed kurzem

Dwuelementowy system ochrony przed kurzem (antystatyczna powłoka i mechanizm CCD Shift)

TAK

  System autofokus

System detekcji fazowej TTL

TAK

Przetwornik obrazu

11-punktowy z centralnie umieszczonymi dwoma czujnikami krzyżowymi i czujnikiem typu F2.8

Zakres czułości (dla odpowiednika ISO 100), EV

0 – 18

Autofokus uruchamiany zbliżeniem oka (wł. / wył.)

TAK

Autofokus: tryb pomiaru wielopolowego

Tak (automatyka z 11 polami)

Autofokus: punktowy

TAK (centralnie umieszczone dwa czujniki krzyżowe i czujnik F2.8)

Autofokus: wybór lokalnego czujnika

Tak (11 lokalnych obszarów)

Tryby AF

Ciągły, Pojedynczy, Automatyczny, DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), Ręczny

Śledzenie ostrości (Predictive Focus Control)

Tak (z ruchomymi obiektami z trybach AF-A i AF-C)

Blokada ostrości

Tak (przyciskiem spustu migawki lub przyciskiem AF)

Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator)

Tak (z wbudowanej lampy błyskowej)

Zasięg światła wspomagającego autofokus (m)

7

  System automatycznego nastawiania ekspozycji

Typ pomiaru światła

TTL

Element światłoczuły

40-segmentowa fotodioda krzemowa w układzie plastra miodu

Pomiar światła: matrycowy

TAK

Pomiar światła: punktowy

TAK

Pomiar światła: centralnie ważony

TAK

Ekspozycja: automatyczna

TAK

Ekspozycja: autoprogram

Tak (z przesuwaniem linii programowej)

Ekspozycja: preselekcja czasu migawki

TAK

Ekspozycja: preselekcja przysłony

TAK

Ekspozycja: ręczna

TAK

Ekspozycja: tryby tematyczne

TAK

Pamięć ekspozycji (AE Lock)

TAK

Kompensacja ekspozycji

TAK (+/-3,0 EV, co 0,3 lub 0,5 EV)

Bracketing ekspozycji

Co 0,3 / 0,5 / 0,7 EV, 3 lub 5 klatek; (wybór przez ustawienie trybu zapisu)

  Migawka

Typ

Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa

Zakres czasów otwarcia migawki (s)

1/8000 – 30 i B

Zakres czasów migawki przy korzystaniu z flesza (przy wyłączonej funkcji Super SteadyShot) (s)

1/250

Zakres czasów synchronizacji z lampą błyskową (przy włączonej funkcji Super SteadyShot) (s)

1/200

  Wbudowana lampa błyskowa

Liczba przewodnia lampy błyskowej (w metrach, przy ISO 100)

12

System pomiaru błysku

Pomiar błysku ADI / przedbłysk TTL

Kompensacja lampy błyskowej

+/-3,0 EV (do wyboru co 0,3 lub 0,5 EV)

Czas ładowania (przybliżony, w sekundach)

3

Tryby pracy lampy błyskowej

Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Bezprzewodowa lampa niezależna od aparatu i synchronizacja z krótkimi czasami migawki (z lampą HVL-F56AM/HVL-F36AM)

Tryb bezprzewodowej lampy błyskowej

TAK (przy korzystaniu z oferowanej oddzielnie lampy HVL-F56AM, F36AM)

Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji

TAK (natychmiastowy wybór przyciskiem AEL)

Osłabianie efektu czerwonych oczu

TAK

Wysuwanie lampy

Ręczny

Automatyczna lampa błyskowa

TAK (w trybach AUTO, P i trybach tematycznych)

  Wizjer

Typ

Optyczny, niewymienny, z dachowym układem luster

Matówka

Drobnosferyczna Acute Matte

Pole widzenia (%)

95

Powiększenie (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność)

0,9x

Odległość od oka

Około 25 mm od wizjera; około 21 mm od ramki wizjera przy -1 dioptrii

Korekcja dioptryczna

-3,0 do +1,0 dioptrii

  Ekran LCD

Wielkość ekranu (w calach)

3

Typ monitora

TFT Xtra fine z technologią hybrydową

Całkowita liczba punktów wyświetlacza LCD

921 600

Włączanie / wyłączanie ekranu LCD

TAK

Regulowana jasność

TAK

  Nagrywanie

Tryb zapisu

Pojedyncze zdjęcia, Tryb ciągły, Samowyzwalacz (10 s i 2 s), Pojedyncze zdjęcia z bracketingiem AE, Tryb ciągły z bracketingiem AE, Bracketing balansu bieli, Bracketing zakresu dynamicznego

Szybkość w trybie ciągłym (przybliżona maksymalna liczba klatek na sekundę)

Hi: 5 kl/s, Low: 3 kl/s

Liczba klatek w trybie ciągłym

RAW: maks. 17 klatek; RAW+JPEG: maks. 11 klatek; cRAW: 24 klatki; JPEG Fine i Std: bez ograniczeń (zależnie od szybkości zapisu nośnika, warunków fotografowania itp.)

Nośniki

Dwa gniazda: na karty CF i Memory Stick Duo. Zgodność z CF Type I / II / MicroDrive; MS Duo / MS Pro Duo i MS-PRO HG

Format zapisu

JPEG, RAW, cRaw

RAW (pikseli)

4288 x 2856

Wielkość obrazu L - JPEG (pikseli)

4272 x 2848

Wielkość obrazu M (pikseli)

3104 x 2064

Wielkość obrazu S (pikseli)

2128 x 1424

Jakość fotografii

RAW, RAW+JPEG, cRAW, cRAW+JEPG, Standard (JPEG), Fine (JPEG), Extra Fine (JPEG)

Redukcja zakłóceń (przy długich czasach ekspozycji)

Włączanie / wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s

Redukcja zakłóceń (przy dużych ustawieniach ISO)

Silna / Normalna / Słaba, dostępna przy czułościach ISO od 1600 wzwyż

Funkcja kasowania

Usuwanie pojedynczych zdjęć, wskazanych zdjęć lub wszystkich zdjęć z folderu / karty pamięci. Możliwość usuwania folderów w trybie przeglądania plików.

Przestrzeń barw (sRGB)

TAK

Przestrzeń barw (Adobe® RGB)

TAK

Tryby koloru / DEC (efekty cyfrowe) / Style twórcze

Standardowy, Żywy, Neutralny, AdobeRGB, Czysty, Głęboki, Jasny, Portret, Krajobraz, Zachód słońca, Widok nocny, Jesienne liście, Czarno-biały, Sepia

Optymalizacja zakresu dynamicznego

Wyłączona, Standardowa / Zaawansowana / Zaawansowana ręczna (5 poziomów) / Bracketing DRO

Drukowanie daty i godziny

Z PictBridge

  Odtwarzanie / Edycja

Wyświetlanie informacji

TAK

Ostrzeżenie o prześwietleniu / niedoświetleniu

TAK

Wyświetlanie indeksu

TAK (4, 9 lub 25 klatek i funkcja przeglądarki folderu)

Powiększanie (maksymalne powiększenie)

x13 (L), x10 (M), x6,7 (S)

Obrót obrazu

TAK

Automatyczne obracanie obrazu

TAK

  Dane ogólne

Wskaźnik poziomu naładowania akumulatora

TAK

Wskaźnik pozostałego czasu pracy akumulatora (InfoLITHIUM)

TAK (w %)

Wyświetlanie histogramu

TAK

Exif

2.21

Exif Print

TAK

PictBridge

TAK

Języki menu

Polski, angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, portugalski, holenderski, rosyjski, szwedzki, duński, norweski, fiński, czeski, węgierski

Korygowanie ekspozycji (funkcja Zone Matching)

TAK

Podgląd głębi ostrości

TAK

System PRINT Image Matching III

TAK

Gniazdo zdalnego wyzwalania

TAK

Pilot na podczerwień

TAK; do fotografowania i wyświetlania na telewizorze (dostarczony)

Format DPOF (Digital Print Order Format)

TAK

Wskaźnik pozostałej ilości pamięci (CF™)

TAK

Sygnalizacja dźwiękowa

Włączanie / wyłączanie

Funkcja pamięci numeru pliku

Włączanie / wyłączanie

Tryb nazwy folderu

Standardowy i data

Temperatura w środowisku pracy (°C)

0 – 40

  Gniazda

Wyjście wideo

TAK (PAL lub NTSC)

Wyjście HD / HDMI

TAK, minijack HDMI typu C 1920x1080i 59,94/50Hz , 1280x720p 59,94/50Hz, 720x480p 59,94Hz, 720x576p 50Hz

USB 2.0 Hi-Speed

TAK

Tryb USB

Mass Storage (połączenie z komputerem) / PTP (PictBridge) / PC Remote

  Zasilanie / Inne

System akumulatora

NP-FM500H

Dostarczany akumulator

NP-FM500H

Wydajność akumulatora według normy Camera & Imaging Products Association

650

Waga (g)

Około 690 g

  Wymiary

Szerokość (mm)

141,7

Wysokość (mm)

1,8

Głębokość (mm)

79,7

 

Co więcej można powiedzieć o A700? Na pewno mile zaskoczy użytkowników A100 a i świetnie spisze się w rękach kogoś kto przechodzi na lustrzanki

Materiał opracowany na podstwie danych Sony.pl foto sony.pl 

 

 

0 komentarze:

Prześlij komentarz